اخبار

بیل بکهو

بیل بکهو

بیل بکهو وسیله‌ ای است به این صورت که یک حفرکننده هیدرولیکی در پشت یک تراکتور و یا یک ماشین سوار می‌شود و باکت آن به بازویی قدرتمند متصل است و در مقابل اپراتور حفر می‌کند. بیل بکهو قابی هیدرولیکی دارد که اجازه می‌دهد بازو و باکت از طرفین تاب بخورد تا بتواند خاک را بدون حرکت وسیله دپو کند. بیل بکهو پایه‌ هایی دارد که سبب می‌شود وسیله ثابت بماند و نیرو را به زمین توسط تایرهای لاستیکی به زمین منتقل کند.

بیل بکهو معمولا صندلی چرخنده دارد که به اپراتور اجازه می‌دهد بچرخد و به سمت هدایت ماشین زمانی که از بکهو استفاده نمی‌کند بچرخد.بسیاری از مراجع به صورت ناصحیح اشاره می‌کنند که اولین بیل بکهو توسط شرکت JCB در سال 1954 یا توسط شرکت Case در سال 1957 توسعه پیدا کرده است. اگرچه درست است که شرکت Case اولین بیل بکهو لودری را تولید کرده است، توسعه حقیقی بیل بکهو در سال 1947 توسط مخترعینی که شرکت Wain-Roy را تاسیس کردند انجام شد. در سال 1947 شرکت Wain-Roy اولین بیل بکهو واقعی را طراحی و توسعه داد.

در آوریل 1948 این شرکت اولین بکهو لودر را به شرکت تولید برق و انرژی کانتیکت به مبلغ 1090 دلار فروخت که بر روی یک تراکتور فورد مدل 9N سوار شده بود. اگر از بسیاری از افراد بپرسید که درباره بکهو لودر چه می‌دانند، بسیاری از آن‌ها پاسخ خواهند داد که هیچ چیز راجع به آن نمی‌دانند. اما اگر تصویری از آن را نشان دهید تقریباً همه متوجه خواهند شد که درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. در روزمره بسیاری از ما بیل‌ بکهو لودری را می‌بینیم که به آن‌ها بکهو می‌گوییم. این وسایل برای کارهای مختلفی استفاده می‌شوند و اغلب تنها وسیله سنگین موجود در سایت‌های ساخت و ساز هستند و اکثر اوقات در گوشه جاده‌ها قرار داده شده‌اند.

اما با این وجود بسیاری از افراد که از کنار این وسایل می‌گذرند درباره آن‌ها چیز زیادی نمی‌دانند. اینکه دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟ چرا برای اهداف مختلفی در سایت‌های ساخت و ساز استفاده می‌شوند؟ چگونه این وسایل می‌توانند چنین گودال‌های بزرگی را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کنند؟ تا چه حدی این وسایل قدرتمند هستند؟ در این اینجا نگاهی می‌کنیم به اینکه این ماشین ها چه کاری می‌توانند انجام دهند.

سیستمی که سبب می‌شود این کار ممکن شود را آزمایش خواهیم کرد و نشان می‌دهیم چگونه کارگران، این ماشین‌ها را کنترل می‌کنند. دفعه بعدی که از کنار یک بیل بکهو که در حال کار است بگذرید، دقیقا می‌دانید که چه کاری انجام می‌دهد. بیل هاس بکهو اشکال منحصر به فردی دارند. آن‌ها مولفه‌هایی دارند که از هر طرف بیرون زده شده است. کاملا مشخص است که یک کامیون دپو کننده چه ظاهری دارد ، اما این مولفه‌های مختلف بکهو چه کاری انجام می‌دهند؟ یک بیل بکهو لودری اختراع جالبی است زیرا ترکیبی از سه وسیله ساخت و ساز است که در یک وسیله ترکیب شده است.

یک دستگاه بکهو شامل موارد زیر است:

  • یک تراکتور ((یا ماشینی که حرکت میکند و تجهیزات بر روی آن سوار است ))
  • یک لودر

یک بیل مکانیکی هرکدام از این وسایل مناسب یک نوع کار خاص است. در یک سایت ساخت و ساز متداول، اپراتور معمولا از تمام این سه مولفه برای انجام کار استفاده می‌کند. تراکتور یا ماشین هسته اصلی ساختار بیل بکهو ، لودر تراکتور و یا دستگاهی که حرکت می کند است. همانند تمامی تراکتورها که عموما توسط کشاورزها در زمین‌ها استفاده می‌شود، تراکتور بیل بکهو برای حرکت آسان‌تر در تمامی پستی‌ها و بلندی‌ها طراحی شده است. این وسیله قدرت زیادی دارد و از معمولا از یک موتور توربوشارژ با تایرهای بزرگ بهره می‌برد که دارای لوازم کنترل اولیه نظیر ترمز و فرمان است.

کابین دستگاه یا کاملا بسته است یا تنها دارای سقف است . لودر در جلو قرار داده شده است و بیل مکانیکی به عقب متصل است. این دو مولفه عملکردهای مختلفی دارند. لودر می‌تواند موارد مختلفی را انجام دهد. در بسیاری از کاربردها، می‌توان از آن به عنوان یک قاشقی بزرگ از آن استفاده کرد. معمولا با این قسمت حفاری انجام نمی‌شود و بیشتر برای حمل و نقل حجم زیادی از مواد استفاده می‌شود.

همچنین از لودر برای صاف کردن سطوح نیز استفاده می‌شود. اپراتور کنترل لودر را زمانی که دستگاه را می‌راند به عهده دارد. بیل مکانیکی یا همان بکهو بیل مکانیکی ابزار اصلی بیل بکهو‌های لودری است. از این وسیله برای حفاری مواد فشرده و سخت مانند زمین استفاده می‌شود یا از آن برای بلند کردن بارهای سنگین مانند لوله‌های فاضلاب استفاده می‌شود. این وسیله می‌تواند این مواد را بلند کرده یا در کنار گودال قرار دهند. اصولا، بیل مکانیکی نمونه‌ای بزرگ و قدرتمند از انگشتان دست است.

این وسیله سه بخش دارد:

  1. بازو
  2. چنگک
  3. باکت

این ترتیب بخش‌ها به دست انسان نیز شبیه است. دست شما نیز دارای سه بخش بازو، ساعد و دست است. بخش‌های بیل مکانیکی توسط سه مفصل به یکدیگر متصل شده‌اند که در مقابل مچ، آرنج و شانه قرار می‌گیرند. بکهو همانند دستان شما حرکت می‌کند. در بیل بکهو ، بازو به سمت بالا خم می‌شود و حفاری را به این صورت راحت‌تر می‌کند. این طراحی همچنین فضای بیشتری برای باکت زمانی که اپراتور با بار آن را می‌پیچاند ایجاد می‌کند.

پایه‌های تثبیت کننده یکی دیگر از مولفه‌هایی که عموما ممکن است در کنار بیل‌های بکهو لودری مشاهده کنید، پایه‌های تثبیت کننده است که پشت چرخ‌های عقب قرار دارند. این پایه‌ها برای عملیات بکهو حائز اهمیت هستند زیرا آن‌ها اثر بار وارده را زمانی که بکهو در حال حفاری است، تحمل می‌کنند. بدون پایه‌های تثبیت کننده، وزن بارهای سنگین یا نیروی رو به پایین حفاری می‌تواند به چرخ‌ها نیرو وارد کرده و کل دستگاه را ناپایدار کند. تثبیت کننده‌ها دستگاه را ثابت نگه‌ می‌دارند و اثر نیروهای حفاری با بکهو را کاهش می‌دهند.

آن‌ها همچنین از لیز خوردن دستگاه به داخل خندق یا گودال جلوگیری می‌کنند. پایه‌های تثبیت کننده دو نوع پاشنه دارند که می‌توانند به صورت ایمن بر روی خاک و آسفالت قرار بگیرند. پاشنه‌های کفشکی خاک را کنار زده تا بهتر به آن بچسبد اما آسفالت را از بین می‌برد. بنابراین این پاشنه‌ها بر روی جاده‌ها نباید استفاده شوند. برای چسبندگی بهتر بر روی آسفالت، اپراتور می‌تواند به راحتی پاشنه‌های لاستیکی را قرار دهد.بیل‌های بکهو می‌توانند انواع گودال‌ها را حفر کنند.

اما این وسایل برای ایجاد خندق مناسب‌ترند. برای استفاده از بیل بکهو ، اپراتور باید دستگاه را پارک کند و صندلی‌اش را بچرخاند. مولفه تراکتور یا دستگاه برای حرکت دو مولفه دیگر از مکانی به مکان دیگر است و اپراتور همچنین زمانی که از لودر استفاده می‌کند می‌تواند با آن مانور دهد. لودر و بیل بکهو برای تمامی کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که مقدار زیادی خاک برای حفر خندق می‌کنید، به یک لودر نیاز دارید که خاک را به مکانی دیگر منتقل کند تا بتوانید لوله‌ها یا خطوط برق را در محلشان قرار دهید.

متداول‌ترین کاربرد بیل بکهوهای لودری حفر ترانشه با بیل مکانیکی و سپس پر کردن آن با لودر است. چرا بیل‌های بکهو اینقدر محبوب هستند؟ بیل‌ بکهو ها بیش از 40 سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند و در یک دهه گذشته بسیار محبوب شده‌اند. اصلی‌ترین دلیل برای اینکه بیل‌ بکهو ها به کار گرفته می‌شوند حفاری و جابه‌جایی خاک به عنوان بخش بزرگی از پروژه‌های مختلف است.

به طور مثال، جهت قرار دادن لوله‌ها و کابل‌های زیرزمینی، ایجاد فونداسیون برای ساختمان و ساخت سیستم‌های زه‌کشی نیاز به حفر خندق است. تعداد زیادی از ابزار آلات وجود دارد که این کارها را انجام دهند اما بسیاری از کارکنان سایت‌های ساخت و ساز از بیل بکهو به خاطر دلایل مختلف استفاده می‌کنند.بیل بکهو ها به صورت قابل توجه ‌ای جمع و جور هستند. به خصوص وقتی که با وسایل بزرگ و حرفه‌ای مانند حفارها مقایسه می‌شوند.

آن‌ها می‌توانند در تمام محیط سایت ساخت و ساز حرکت کرده و می‌توانند بر روی جاده نیز حرکت کنند. مینی لودرها و بیل‌ بکهو ها از بیل‌های مکانیکی چرخ لاستیکی کوچک‌تر هستند اما اگر یک پیمانکار بخواهد حفاری انجام دهد، عموماً بهتر است که هر دو این وسایل را داشته باشد. وجود این دو وسیله سبب ذخیره زمان می‌شود زیرا اپراتور را نباید بین دو قطعه مختلف تعویض کنند.تجهیزات بیل بکهو به اندازه وسایل بزرگ قدرتمند نیستند اما کارشان را با کوچکترین مشکلی به نحو احسنت انجام می‌دهند.

کارکنان بخش ساخت و ساز تمامی کارهای مختلف را عموماً با بیل بکهو انجام می‌دهند تا اینکه بخواهند از وسایل پیشرفته استفاده کنند زیرا بکهو لودر در تمامی موقعیت‌ها راندمان خوبی دارد. برای حفاری‌های متوسط، یک بکهو لودر کفایت می‌کند. برخی مدل‌های بیل‌های بکهو کارهایی غیر از حفاری و حمل خاک می‌کنند.اگر بیل بکهو در حال کار را دیده باشید، متوجه می‌شوید که ابزاری قدرتمند است. یک اپراتور با تجربه می‌تواند گودالی به عمق 5 فوت و خندقی به طول 10 فوت را در کمتر از 15 دقیقه حفر کند. تنها تصور کنید که چه مدتی زمان می‌برد که این کار را با یک بیل انجام دهید. تمامی این کارها با قدرت هیدرولیک انجام می‌شود که سیال را به پیستون‌ها منتقل می‌کند.مفهوم سیستم هیدرولیکی ممکن است عجیب به نظر آید. اینکه چگونه پمپ کردن سیال می‌تواند چنان قدرتی را ایجاد کند؟ اما در واقع بسیار ساده است.

ابتدا، نگاهی به ایده اصلی سیستم هیدرولیکی می‌اندازیم و سپس به اینکه چگونه بیل بکهو از آن برای حفر و بارگذاری بارهای سنگین استفاده می‌کند می‌پردازیم.سیستم هیدرولیکی نیروها را از نقطه به نقطه دیگر درون سیال منتقل می‌کند. اکثر سیستم‌ها از یک سیال تراکم‌ناپذیر استفاده می‌کنند. سیالی که تا حدی که می‌تواند متراکم می‌شود. این نوع از سیال تقریباً تمام نیرو اولیه را به جای اینکه جذب کند منتقل می‌کند. متداول‌ترین سیال تراکم‌ناپذیری که در سیستم‌های هیدرولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد روغن است. نحوه کار با بیل بکهو اپراتور «نیک مارکت» اپراتوری از ویندزور استان اونتاریو به عنوان بهترین راننده بیل بکهو در آمریکای شمالی شناخته می‌شود. او قهرمان سال 2007 در سری مسابقات Case Backhoe Rodeo بوده است. اما او از ابتدا در راندن چنین ماشینی با وزن 14000 پوند حرفه‌ای نبوده است. او می‌گوید: ” رئیسم همواره به من می‌گوید سال‌ها طول می‌کشد تا راننده قابلی شوم. اما من همواره رقابتی بودم و در زمینه کشاورزی سررشته داشتم و می‌دانستم که چطور با وسایل کار می‌کنند. من این کار را در دو هفته یاد گرفتم. تقریباً یک سال طول می‌کشد تا با آن راحت کار کنید.” در ادامه «مارکت» نحوه کار با بیل مکانیکی را توضیح می‌دهد.

قدم به قدم:

  1. باز کردن باکت در کابین محکم بنشینید و با کنترل‌ها آشنا شوید. تعداد زیادی دسته وجود دارد که عملکردهای مختلفی دارند. باید از همه آن‌ها در آن واحد استفاده کنید. این کار تقریباً هماهنگ سازی بین چشم و دست است. رمز کار در این است که هیدرولیک را حس کنید. در ابتدا، تثبیت کننده‌ها را پایین بیاورید تا بیل بکهو را ثابت کند و سپس بازو را آزاد کنید. کنترل چپ را به جلو برده تا چنگک‌ها باز شوند. کنترل سمت راست را به سمت راست برده تا باکت باز شود.
  2. پایین آوردن بازو بدانید که کجا را حفر می‌کنید. باید چشمانتان را باز کنید و از اطرافتان آگاه باشید. بکهو تکه بزرگی از یک ماشین است و بازگشت به کارها راحت است. در هنگام حفاری در اطراف مکان‌های خدمات رفاهی مراقب باشید. کنترل سمت راست را به جلو برده تا بازو را پایین آورید.
  3. آغاز به حفاری کنترل سمت راست را به سمت چپ برده تا باکت را به سمت پایین برده و آن را وارد خاک کنید. معمولا در نظر گرفتن زاویه‌ای در هنگام حفاری کار را راحت ‌تر می‌کند.
  4. بلند کردن بار کنترل‌های راست و چپ را همزمان به عقب ببرید تا بازو را به عقب برده و در حالی که باکت را برمی‌گرداند ان را بلند کند. بیش از حد باکت را پر نکنید. اکثر بیل‌های بکهو تا 14 فوت می‌رسند. دستگاه اضافه کننده‌ای نیز وجود دارد که سبب می‌شود بیل بکهو 4 فوت بیشتر بلند شود.
  5. دپو کردن خاک کنترل‌های راست و چپ را به سمت راست برده تا باکت را باز کنید و چنگک را به سمت کابین بکشد و بار را خالی کند.

«مارکت» می‌گوید: “بار را زیاد بالا نبرید. اینجا یک نکته اساسی وجود دارد. در اینجا همه چیز دقت، کنترل و سرعت است.” نکته: از سرعت نترسید. زمانی که به کسی آموزش می‌دهم، مجبورشان می‌کنم که گاز را فشار دهند. اگر در نرخ پایین کار می‌کنید، از ماشین به اندازه پتانسیلش کار نمی‌کشید و زمان بیشتری طول می‌کشد تا کار را انجام دهید. هشدار: مهم است که هیچ وقت در زمانی که با بیل بکهو کار می‌کنید صندلی خود را ترک نکنید. همچنین هیچگاه زیر ماشین نروید. دانستن دستورالعمل‌های ایمنی و اطمینان از این که ماشین مورد بازرسی قرار می‌گیرد حائز اهمیت است. لغت نامه: دستگاه اضافه کننده: سیستمی است که به چنگک اجازه می‌دهد بر روی بیل بکهو باز شود تا حفاری عمیق‌تری انجام شود. اکثر بیل‌های بکهو به 14 فوت می‌رسند. این وسیله سبب می‌شود که 4 فوت دیگر نیز به آن اضافه شود. بازو: قابی است که به قاب اصلی دستگاه بکهو و برروی محورهای عمودی آن متصل شده است. تثبیت کننده‌ها: تثبیت کننده‌ها یا پایه ها از حرکت دستگاه در حین حفاری جلوگیری می‌کنند. بیل‌ بکهو ها و مینی بیل ها چه کارهایی انجام می‌دهند؟ بیل‌ بکهو ها به صورت عمده در سایت‌های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در سال‌های اخیر، اکثر پیمانکارها به جای مینی بیل های مکانیکی از حفارهای کوچک هیدرولیکی استفاده می‌کنند. هردو این ماشین‌ها می‌‌توانند در پروژه‌های مفید باشند، اما درک کاربرد سایت رمز اصلی برای انتخاب تصمیم درست است.

با توجه به وب سایت نیوهلند، تصمیم بگیرید کدام یک از بیل‌ بکهو یا مینی بیل مکانیکی مناسب‌تر است. «روی بروکهارت» درباره اهمیت پرسیدن سوال درست صحبت می‌کند زیرا این دو ماشین در سرعت، حرکت و حمل و نقل بسیار متفاوت هستند. مطمئن شوید پیش از اینکه تصمیم بگیرید مزایا و معایب هرکدام را ارزیابی کنید. از خودتان این سوالات را بپرسید: کدام ماشین برای کار من مناسب است؟

  • بکهو لودر ها می‌توانند عملیات ترانشه گذاری، باربرداری، حفاری و بارگذاری را انجام دهند. اما آن‌ها می‌توانند با سرعت‌های بالاتر با کاربردهای مختلف نظیر برداشت برف کار کنند.
  • مینی بیل ها فشرده و سبک وزن هستند و آن‌ها می‌توانند به صورت 360 درجه بچرخند. سایت من چقدر بزرگ است؟
  • بیل‌ بکهو ها می‌توانند به راحتی در محیط سایت حرکت کنند و بیش از یک کار را انجام دهند.
  • مینی بیل های مکانیکی می‌توانند از درهای کوچک وارد شده و وارد سایت‌های شلوغ شوند تا در محل‌های تنگ کار کنند. سایت‌های من چقدر از یکدیگر فاصله دارند؟
  • بیل‌ بکهو ها می‌توانند با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت حرکت کنن
  • مینی بیل ها می‌توانند توسط تریلرها یا کامیون‌های حمل کننده از محلی به محل دیگر منتقل شوند. شرکت نیوهلند و کیس با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا همواره پیشرو در ساخت بیل بکهو بوده و می باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *